Salam Aidilfitri

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, setelah sebulan kita berjaya menahan dan menundukkan nafsu, akhirnya marilah sama-sama kita meraikan kejayaan kita ini. Oh, bukan dengan menggula-gulakan kembali nafsu tetapi sebagai insan yang baru. Seperti keadaan bayi yang baru lahir iaitu dalam keadaan fitrah, bersih dan suci. Semoga semua yang menjalani ibadah puasa kali ini, lulus dengan cemerlang dalam Univeristy Tarbiyyah Ramadhan.

Ummi Muadz tahun ni beraya di pejabat sahaja. Muadz dan ayah je lah yang pegi beraya. Itupun tak tau ayah Muadz sempat beraya atau tidak sebab kena ambil dan hantar ummi Muadz. Akhir Ramadhan kali ni, memang ujian buat kami. 2 minggu sebelum berakhir Ramadhan, Muadz sakit mata. Bukan setakat merah tapi matanya bengkak sampai nak tertutup mata. Seminggu kemudian, bila muadz dah nak baik, ummi dan ayah pula sakit mata. Sama simptom dengan muadz.

Sedikit sedih kerana 10 malam terakhir tak dapat buat sehabis baik, namun itulah yang terbaik yang telah Allah berikan kepada kami. Walau bagaimanapun tetap seronok kerana tahun ni dapat menunaikan cita-cita untuk iktikaf di masjid shah alam bersama muadz. muadz bukan main seronok. pukul 4 lebih dah bangun sahur sama2 pastu main2 ke sana ke mari. Orang solat dia pun sibuk nak solat. Setakat ni baru pandai takbir dan sujud. Alhamdulillah. Semoga jadi anak yang soleh ya Muadz.

Oh, sedikit pesanan kepada pengunjung hanisamin.com.

Akhir kata, salam aidilfitri dari kami sekeluarga. Maaf zahir batin..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *