Susu kambing Wildan

Assalamualaikum..

Salam Jumaat yang penuh barakah.

Rasa ramai dah tahu susu kambing adalah susu terbaik selepas susu ibu. Saya pun sebelum ni memang ada mencuba beberapa susu kambing. Baru-baru ni saya cuba susu kambing Wildan. Waahhh…teksturnya lembut. Tak berbau kambing pula tu. Ada yang dah pernah cuba? Kalau belum pernah memang saya sarankan bagus sangat cuba.

susu kambing wildan

Untuk anak-anak setahun ke atas boleh, untuk ibu hamil, ibu menyusu pun bagus. Untuk orang dewasa pun elok untuk dapatkan sumber kalsium. Susu kambing ni pun salah satu minuman yang Rasulullah suka kan. Walaupun ada susu unta, susu lembu tapi Rasulullah lebih suka susu kambing. Cuma Rasulullah dulu minum fresh dari kambing. Sekarang ni nak dapat mungkin susah sikit. Dapat yang bentuk serbuk ni pun oklah. Boleh simpan lama sikit.

Dulu masa Muadz, nak weaning off, saya cuba bagi susu kambing fresh. Sebotol RM5. Memang mahal. Tapi sebab nak bagi yang terbaik untuk anak kan. Makin lama bila dah serasi baru start bagi susu formula. Sebenarnya kalau cukup bagi sumber kalsium tak perlu pun bagi susu. Boleh bagi badam, bayam, cheese. Tapi kena ambil banyak sikit kalau nak menyamai keperluan kalsium harian. Apa pun pilihan ibu-ibu.

Menariknya susu kambing Wildan ni memang 100% susu kambing. Ada sesetengah susu kambing, dia campur sikit susu lembu sikit atau lactose lain sikit. Ada perisa asli dan coklat. Untuk siapa yang tak berapa boleh minum susu tepung tu, boleh cuba yang perisa coklat.

Dah rasa sedap, saya pun ambil peluang untuk menjual. Yelah, benda baik, seronok share ramai-ramai kan. Harga pun mampu milik. Kalau ada yang berminat, boleh order dari saya ye.

susu kambing wildan

SUSU KAMBING WILDANSekotak RM45 je untuk semenanjung, untuk sabah sarawak RM55. Tapi harga belum termasuk pos ya.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *